Organiseren met vertrouwen

Onze praktische werkmethode 5XO biedt inzicht in de randvoorwaarden waarmee uw medewerkers prettig en goed kunnen presteren. Vervolgens helpt 5XO u het evenwicht te bewaren tussen mens en systeem in steeds veranderende omstandigheden. Zo lost u problemen op voordat ze ontstaan en verbetert u naast de samenwerking en de prestaties ook de klantgerichtheid. De 5XO methode is gebaseerd op het sociaal leer- en verandervermogen van mensen in organisaties. Iedere succesvolle organisatie bestaat immers uit betrokken mensen die prettig kunnen blijven functioneren en presteren. Zij werken samen, zien kansen en bewegen mee met veranderingen. Zij verstaan niet alleen hun vak, maar doorzien ook hun organisatie. Door het bevorderen van het leer- en verandervermogen kan uw belangrijkste kapitaal, de medewerker, maximaal worden benut. Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek, in combinatie met veel praktijkervaring, hebben wij vanuit onze overtuiging gezocht naar een praktisch handvat voor de dagelijkse praktijk van medewerkers, directie en management.

Bekijk onze werkwijze

Wie?

Bert van Veldhuizen

Kritische en eerlijke sparringpartner, die praktisch en oplossingsgericht denkt. Bert stimuleert en motiveert organisaties die vastlopen in dagelijkse werkzaamheden. Of dat bijna zien gebeuren. Als oud-officier bij de brandweer zijn leidinggeven, overzicht bewaren, communiceren en samenwerken zijn tweede natuur.

Martin Overeem

Ervaren interimmanager die streeft naar lerende organisaties en betrokken medewerkers. Zonder modieuze managementmethodes en reorganisaties, maar door constructief te bouwen. Martin is gespecialiseerd in organiseren, managen en samenwerken vanuit het perspectief van medewerkers.

Wanneer 5XO

U voelt dat er ‘iets’ speelt tussen u en uw medewerkers. Het zorg ervoor dat de samenwerking nét niet soepel verloopt, er niet de juiste energie op de afdeling is of de prestaties achterblijven. Dat ‘iets’ kunt u moeilijk duiden. Maar dat het anders moet, dat is duidelijk.

Herkenbaar?

U mist een handvat om uw team consistent aan te sturen.

U bent meer bezig met problemen oplossen dan met kwaliteitsverbetering.

Het knelt in de samenwerking, maar waardoor?

Veranderingen gaan schoksgewijs, in plaats van vloeiend.

U mist betrokkenheid bij uw medewerkers.

U heeft geen vertrouwen en krijgt geen vertrouwen.

Er is ‘strijd’ tussen verschillende afdelingen zoals verkoop en inkoop.

Wat wij anders doen

De meeste managers gaan in zo’n geval over tot te smalle of juist te rigoureuze maatregelen. Tot communicatietrainingen, heisessies of in het meest drastische geval een reorganisatie. Maar deze top-down interventies leveren meestal geen blijvend resultaat, dit blijkt ook uit wetenschappelijk onderzoek. Samenwerken, kansen zien en meebewegen met veranderingen ontstaan door een bottom-up benadering.

Direct aan de slag?

Ga naar contactformulier